Annons
Annons



Tips: Benpasset från hell!


Jag tycker ofta det är sjukt kul att träna med kompisar, men minst lika ofta om inte till och med oftare – så älskar jag verkligen att köra själv. Komma till gymmet, värma upp på löpbandet eller trappmaskinen och under tiden få chans att tänka ut det perfekta upplägget för mitt pass. Vad vill just jag köra idag? I vilken ordning kommer passa mig bäst?

Sedan pluggar jag in hörlurarna, drar på hiphop och får chansen att gå in i min egen värld en stund. Det är min typ av meditation. Enda gången under mitt vakna dygn som hjärnan får vila. Jag ÄLSKAR verkligen de där stunderna. Allra helst också när jag inte har någon som helst stress, utan kan vara precis hur länge jag vill på gymmet och köra tills jag känner mig helt klar och nöjd.
Igår hade jag ett grymt flow på gymmet, jag tog mig som sagt igenom ett tungt benpass. 

Här är vad jag körde:

1) Uppvärmning: gå i lutning på bandet ca 10-15 min

Stretcha ut höft, baksida lår + rulla på foam rollern.

2)

Bulgariska utfall 

Superset lateralgång

Sumo marklyft

Superset kettlebellssvingar 

En övning med rep i cable, blir som samma rörelse som raka marklyft

Benpress

Hipthrusters

Goblet squats

Superset Utfall med hantlar på steplåda





  
   
 

  

TAGGAR
Kommentera | Translate
OM AMELIE

Amelie Håkansson brinner för träning och hälsa och kommer hjälpa CHICs läsare på vägen mot ett starkt och energifyllt liv. Här är det inga måsten eller någon ångest, bara endorfiner och glädje. Amelie är licensierad PT och kostrådgivare och är alltid på språng. Hon var tidigare en riktig partytjej, men bytte ut sina glittriga små partyfodral mot en garderob full av färgglada träningskläder och sneakers att springa mil i.



Arkiv



Annons




Annons

Laddar