Annons
Annons



Svar på läsarfråga


 

Jag fortsätter mitt svar på läsarfrågan ”Hur får man in nyttig mat i sin vardag?”

 

Vad gäller mat så tror jag på planering där också, precis som med träningen. Laga mycket mat på helgen som går att äta i veckan, har du färdig mat i frysen blir det lättare att göra smarta val och inte hamna i fällan att slänga i onyttiga saker i korgen i mataffären. Se också till att köpa hem nyttiga råvaror och ha alltid ett lager av;

 

– Kycklingfiléer

– Fisk som lax, sej och torsk

– Nötfärs

– Ägg

– Keso

– Frysta grönsaker som broccoli, spenat och wokgrönsaker

– Frysta bär (älskar jordgubbar i alla dess former!)

– Vegetariska alternativ (bra att försöka äta vegetariskt i alla fall en av veckans sju dagar) som sojabullar och morots/grönsaksbiffar

– Massor av grönsaker såklart; avocado, gröna blad som spenat och ruccola, vitkål och tomat

– Frukter, det du gillar bäst.

– Oliv- och kokosolja

– Naturella nötter

– Havregryn

– Makrill i tomatsås och tonfisk i bruk

– Quinoa och fullkornsris

FullSizeRender (7)

bild: Angelica Swanström

 

TAGGAR
Kommentera | Translate
OM AMELIE

Amelie Håkansson brinner för träning och hälsa och kommer hjälpa CHICs läsare på vägen mot ett starkt och energifyllt liv. Här är det inga måsten eller någon ångest, bara endorfiner och glädje. Amelie är licensierad PT och kostrådgivare och är alltid på språng. Hon var tidigare en riktig partytjej, men bytte ut sina glittriga små partyfodral mot en garderob full av färgglada träningskläder och sneakers att springa mil i.



Arkiv



Annons




Annons

Laddar