Annons
Annons



Stretcher för bättre squats


Jag ska bli bättre på att tipsa om stretchövningar, då bra rörlighet är något jag tycker är otroligt viktigt.

Squats är ju en väldigt populär övning, med all rätt. Det är en funktionell helkroppsövning. Tyvärr görs den ofta fel, något som leder till mer skada än nytta.

Ett vanligt fel är att man faller fram för mycket med överkroppen, och detta handlar om för korta höftmuskler. Därför är det ett riktigt smart drag att stretcha dessa, ofta!

1) Höftböjaren 
Placera ena foten framför den andra och luta dig försiktigt framåt. Känn sträckningen i höften.

   
  



2) Stretch för baksida lår

Den här stretchar snarare sätet, baksida lår och ländryggen än höften. Men det är minst lika viktigt att vara mjuk och rörlig här för att kunna få till den perfekta benböjen!

Sitt rak i ryggen med båda benen fram, vik över ena benet och känn hur det drar.





  
  

TAGGAR
Kommentera | Translate
OM AMELIE

Amelie Håkansson brinner för träning och hälsa och kommer hjälpa CHICs läsare på vägen mot ett starkt och energifyllt liv. Här är det inga måsten eller någon ångest, bara endorfiner och glädje. Amelie är licensierad PT och kostrådgivare och är alltid på språng. Hon var tidigare en riktig partytjej, men bytte ut sina glittriga små partyfodral mot en garderob full av färgglada träningskläder och sneakers att springa mil i.



Arkiv



Annons




Annons

Laddar