Annons
Annons



SJÄLVMASSERA


Hej fina ni!

Hur brukar ni värma upp och varva ned efter era träningspass? Att få igång kroppens värme och blodcirkulation är enormt viktigt för att man ska undvika att skada sig. Börja aldrig lyfta tungt utan en rejäl uppvärmning!

Något jag verkligen kan rekommendera är denna form av ”självmassage”, där man är ute efter att hitta triggerpunkter. Att arbeta med en foamroller eller olika bollar är mina bästa tips. Anspänningen i kroppen påverkar både din rörlighet och styrka, och du får ut mer av din träning. Dessutom är det väldigt skönt att slippa känna sig stel och gå runt med hårda knutar.

      

Efter träningspasset brukar jag varva ned lite genom att gå lite på löpbandet, stretcha ut kroppen och gärna gå en promenad hemåt. Men minst lika viktigt är det att fylla på kroppen med bra näring. Helst äter jag en bra kombinerad måltid med mycket protein, bra fetter och rätt sorters kolhydrater så fort jag kommer hem. Men om jag vet att det kommer dröja lite med käket så slinker gärna en smoothie ned 😉
    

TAGGAR
Kommentera | Translate
OM AMELIE

Amelie Håkansson brinner för träning och hälsa och kommer hjälpa CHICs läsare på vägen mot ett starkt och energifyllt liv. Här är det inga måsten eller någon ångest, bara endorfiner och glädje. Amelie är licensierad PT och kostrådgivare och är alltid på språng. Hon var tidigare en riktig partytjej, men bytte ut sina glittriga små partyfodral mot en garderob full av färgglada träningskläder och sneakers att springa mil i.



Arkiv



Annons




Annons

Laddar