Annons
Annons



PLYO


Något väldigt många glömmer är att konditionsträning är så himla mycket mer än att bara springa på löpbandet. Variation is the key vet ni! 😉 Så om ni tycker att det är tråkigt att springa, så finns det så himla mycket andra sätt att få upp och förbättra pulsen. Något jag fastnat för, och som jag ska försöka lägga in mer i mitt träningsschema är plyo träning.

Du får inte bara upp pulsen och därmed tränar lilla hjärtat, du ökar både muskelkraften och explosiviteten. Själv brukar jag mest lägga in den här typen av träning under mina benpass. Exempel på övningar man kan göra är upphopp, utfallshopp, boxjumps och saxhopp.

Det är så mycket roligare med variation i sin träning, men plyometrisk träning gör också att du får bättre kondition och koordination, och förbränner mer, bland mycket.

Väl värt att addera i er vanliga styrke- och konditionsträning. Testa redan idag!

 Xx, Amelie

image1 (1) image2

 A lot of people forget that cardio doesn’t necessarily have to mean the running treadmill or the crosstrainer. A great thing is called plyo, have you tried? A lot of people add Plyometric workout to burn fat, plyometric training also make you more explosive. Plyometrics also increase reactive strength and jumping skill and coordination. Plyometric workout means that you add exercises that involves some sort of jumping movement. Do these between your sets with heavy weights. Example of plyo exercises can be box jumps, burpees, mountain climbers or split shuffles.

TAGGAR
Kommentera | Translate
OM AMELIE

Amelie Håkansson brinner för träning och hälsa och kommer hjälpa CHICs läsare på vägen mot ett starkt och energifyllt liv. Här är det inga måsten eller någon ångest, bara endorfiner och glädje. Amelie är licensierad PT och kostrådgivare och är alltid på språng. Hon var tidigare en riktig partytjej, men bytte ut sina glittriga små partyfodral mot en garderob full av färgglada träningskläder och sneakers att springa mil i.



Arkiv



Annons




Annons

Laddar