Annons
Annons



Peanutbutter Love


Farligt gott. Typisk fitnessgrej haha, att toppa havregrynsgröten med jordnötssmör. Synd att jag inte är överförtjust i gröt.

Men jordnötssmöret funkar såklart till massa! Att ha på riskakor innan träning, att doppa äppelskivor i eller kanske toppa er smoothie bowl med till frukost.

Jordnötssmör mättar otroligt bra, det räcker med bara en liten klick. Det innehåller också mycket bra fetter och näringsämnen som är bra för dig. Det finns studier som visar att dessa kan motverka sjukdomar som cancer och hjärtsjukdomar. 

Men något man måste tänka på är att jordnötssmör innehåller väldigt mycket energi, dvs kalorier, så njut med måtta om ditt mål inte är att gå upp i vikt.

Och viktigt! När du köper ditt smör, tänk på att välja en naturlig produkt, fri från tillsatt fett eller socker. Fitnessgurus jordnötssmör är dessutom ekologiskt, något jag gillar starkt. 

  

TAGGAR
Kommentera | Translate
OM AMELIE

Amelie Håkansson brinner för träning och hälsa och kommer hjälpa CHICs läsare på vägen mot ett starkt och energifyllt liv. Här är det inga måsten eller någon ångest, bara endorfiner och glädje. Amelie är licensierad PT och kostrådgivare och är alltid på språng. Hon var tidigare en riktig partytjej, men bytte ut sina glittriga små partyfodral mot en garderob full av färgglada träningskläder och sneakers att springa mil i.



Arkiv



Annons




Annons

Laddar