Annons
Annons



NO SQUATS VS SQUATS


Hej!

Idag blev det ett tufft benpass, just how I like it!

För en gångs skull skrev jag inte ned passet under tiden jag körde, så surt.. Men jag ska försöka dra mig till minnes, det bestod i alla fall av väldigt många olika varianter utav squats :}

IMG_0165

 

1) 10 kettlebellssvingar + gå i sidled med gummiband runt fotlederna x 3

2) Bulgariska utfall, 5/fot x 3

3) Sumosquats i smithmaskinen 3 x 10 (brukar oftast köra med fri stång, men idag fanns det inte en enda sådan ledig (?!) så det här fick funka bra :}

4) Squats i smithen 3 x 12 (supersetta med 12 squats med hopp, bränner rejält i låren och hela benen och svetten sprutar!)

5) Vet inte vad denna maskin för rumpträning heter, men den finns inte på mitt vanliga så brukar passa på att köra den när jag besöker mitt andra :} Körde 3 x 10

IMG_0157

6) Stå på två lådor och göra breda men också väldigt djupa (att man kan komma ännu längre ned med vikten underlättas av att man står på lådorna) squats med tung vikt, med fördel används en kettlebell att hålla i. 3 x 10

7) Liggande lårcurl 3 x 10

7) Jag avslutade med 20 min lugn cykling, bra för muskeltillväxten att avsluta på det sättet.

 

squat-not-squat

 

Våga ta i med vikterna girls! Kolla bara på bilden här nedan 😉 Godnatt!

TAGGAR
Kommentera | Translate
OM AMELIE

Amelie Håkansson brinner för träning och hälsa och kommer hjälpa CHICs läsare på vägen mot ett starkt och energifyllt liv. Här är det inga måsten eller någon ångest, bara endorfiner och glädje. Amelie är licensierad PT och kostrådgivare och är alltid på språng. Hon var tidigare en riktig partytjej, men bytte ut sina glittriga små partyfodral mot en garderob full av färgglada träningskläder och sneakers att springa mil i.



Arkiv



Annons




Annons

Laddar