Annons
Annons



Leg & Ass Workout


Huur mycket älskar man inte att få ordentlig pump i rumpan under och efter ett hårt benpass. Jag fick aldrig det förr, men en kombo av att våga ta riktigt tunga vikter och ha hittat kontakt med precis rätt muskler gör att rumpan dubblar sin size under mina benpass numera haha!

Det här är det senaste benpasset jag körde, med fokus på rumpa såklart! Det här tar rätt lång tid, det gör det iofs alltid när jag kör ben. Vill verkligen maxa ut det jag kan, sen får benen vila och återhämta sig några dagar. Så man ska gärna avsätta en stund till det här passet.




– Först lite plank challenge:

Plankan på händer 3 min

Omvänd planka 2 min

Planka på underarmar 3 min



– 3 varv:

Squats i racken x 10

SS hip thrusters med viktskiva x 20



– 3 varv:

Goblet squats (24kg) x 10

SS lateralgång 

– 5 varv:

”Marklyft i cable” x 10

Hip thrusters med kettlebell x 10



– 3 varv:

Benpress x 10

SS lateralgång 


Pumpar ut det sista i abductormaskinen




   

  
  

TAGGAR
Kommentera | Translate
OM AMELIE

Amelie Håkansson brinner för träning och hälsa och kommer hjälpa CHICs läsare på vägen mot ett starkt och energifyllt liv. Här är det inga måsten eller någon ångest, bara endorfiner och glädje. Amelie är licensierad PT och kostrådgivare och är alltid på språng. Hon var tidigare en riktig partytjej, men bytte ut sina glittriga små partyfodral mot en garderob full av färgglada träningskläder och sneakers att springa mil i.



Arkiv



Annons




Annons

Laddar