Annons
Annons



Hur arbetar ni med målsättning?


Hemma är det Tough Viking idag, och jag har som ni kanske minns coachat ett företag på deras väg mot loppet. Jag känner mig så ledsen över att jag inte kan finnas på plats i Stockholm och skrika dem i mål idag. Men jag finns med på håll här ifrån Marbella, och förväntar mig updates! 😉

Det är så otroligt häftigt att få följa en individ eller grupp av människor i deras utveckling. Jag har sagt det förr, men det är verkligen därför jag älskar mitt jobb.

När jag började träna dem i vintras var det ett riktigt skakigt gäng som först satte fötterna på gymmet. Men efter att ha slaktats en gång i veckan av mig, fått hemuppgifter som att träna på greppstyrka, pullups, intervallträning och kostråd – så är jag inte det minsta orolig när jag släpper ut dem på banan idag.

Allt går nämligen så länge man arbetar målmedvetet. Allt. Det är det jag alltid brukar säga, kanske på grund av min sinnessjukt envisa personlighet, haha. Men det funkar. Sätt delmål, och ge dig själv små läxor och uppgifter. De blir lättare att uppnå men även att hela tiden följa upp. Mitt tips är att sätta en ny uppgift i veckan, såklart anpassat till ditt eget mål. Inför ett lopp kanske du behöver bli rörligare, då passar det kanske att börja vecka 1 med att lägga in lite stretch/rörlighetsträning 3 gånger. Sedan utökar du med nya uppgifter hela tiden.

Hur arbetar ni med målsättning? Har ni någon struktur eller speciellt tankesätt kring det? Tips? <3

TAGGAR
Kommentera | Translate
OM AMELIE

Amelie Håkansson brinner för träning och hälsa och kommer hjälpa CHICs läsare på vägen mot ett starkt och energifyllt liv. Här är det inga måsten eller någon ångest, bara endorfiner och glädje. Amelie är licensierad PT och kostrådgivare och är alltid på språng. Hon var tidigare en riktig partytjej, men bytte ut sina glittriga små partyfodral mot en garderob full av färgglada träningskläder och sneakers att springa mil i.



Arkiv



Annons




Annons

Laddar